Sveiki, šiandien bloge pristatome mūsų draugo Pacifisto aktualios temos apie MilSim – vertimą. Tema šviežia, įdomi, o dar ir iliustruota ;)
Gero skaitymo.
„Populiarėjant milsim stiliaus žaidimams, nutariau išversti šio mūsų hobio kolegų iš Sank Peterburgo, komandų „Saints 19SFG“ ir „Nevskie Reksi“ («Невские Рексы», Sankt Peterburgas) padarytas vaizdžiasias MilSim taisykles.
Žinoma, daugeliui čia nebus nieko naujo (nesutinkame – aut. past.:), bet man patiko autorių humoras (sutinkame – aut. past.:) ..o be to, gal save kur nors atpažinsime …. :D
1. „Nukovimas“
Žaidėjas skaitosi „nukautu“ šiais atvejais:
• Pataikius šratui į kūną – galvą, kaklą;
• Pataikius bent vienam šaratui į auksčiau nurodytas atviras kūno vietas (neapsaugotas šarvine liemenę ar šalmu), sprogus airsot granatos (minos) imitacijai.
• Palietus gumine peilio imitacija auksčiau nurodytas atviras kūno vietas.
Pataikius šaratui, žaidėjas krenta žemėn toje vietoje, kur į jį pataikė ir lieka gulėti nejudėdamas (nekalba su gyvaisiais :D, o taipogi, su gulinčiais šalia likimo kolegomis, nerūko, nesikaso ir pan.), nepriklausomai nuo aplinkos ir oro sąlygų (lietus, purvas, skruzdėlės, uodai ir pan.) iki tol, kol šioje zonoje vyksta „koviniai“ veiksmai ir yra gyvų žaidėjų.
„Nukautasis“ žaidėjais privalo išsitraukti raudoną medžiagos skiautę (užsimesti spalvotą liemenę, ar kitą, iš anksto nustatytą ženklą), tamsiu paros metu – įjungti raudonos spalvos žibintuvėlį, savo būvimo vietos pažymėjimui.
Teisinga „nukovimo“ imitacija:
Galima naudoti ir terminą vaidyba, bet manau, kad imitacija tiksliau šiuo atveju išreiškia prasme. O be kita ko, štai ir atsakymas, ar reikalingi LARP elementai :D.
Neteisinga „nukovimo“ imitacija:
2. Sužeidimas
„Sužeidimu“ skaitosi šarato pataikymas į rankas, kojas, užpakalinę „minkštają“ vietą ir pečius. Pataikius į nurodytas kūno vietas, žaidėjas privalo imituoti kulkos poveikį žmogui:
• Pataikius į kojas ar rankas virš alkunių – žaidėjas privalo nugriūti;
• Esant bent kokiam „sužeidimui“ – žaidėjas privalo imitruoti šoko būseną, sukelta „sužeidimo“, t.y. nešaudyti ir nedaryti kitokių aktyvių veiksmų 5-10 s po pataikymo.
Dėmesio. Pirmoji medicininė pagalba turi būti teikiama kiek galima realistiškiau (!!!).
Dėmesio. Žaidėjai, kuriems bus suteikta „nekvalifikuota“ medicininė pagalba, kitaip tariant, nekokybiškai atliktas tvarstymas, ar, pavyzdžiui, lakstantys su sužeistomis kojomis piliečiai dažnai netikėtai gali „mirti“ dėl kraujo netekimo. Organizatoriai ir eiliniai žaidėjai turi patys sekti, kad būtų laikomasi šių taisyklių.
Esant „sužeidimui“, žaidėjas neturi teisės naudotis „sužeistomis“ galūnėmis (pvz., esant „sužeistai“ plaštakai, šita ranka negalima nieko imti, bet galima remtis alkune ir pan., esant kojų „sužeidimui“, žaidėjas daugumoje atveju negali vaiksčioti, o juolab – bėgioti).
Teisinga rankos „sužeidimo“, po sutvarstymo, imitacija:
Neteisinga rankos „sužeidimo“, po sutvarstymo, imitacija:
Teisinga kojos „sužeidimo“, po sutvarstymo, imitacija:
Neteisinga rankos „sužeidimo“, po sutvarstymo, imitacija:
„Sužeistojo“ į koją transportavimas:
„Sužeidimo“ atveju, žaidėjas turi stengtis kiek galima greičiau suteikti sau „pirmąją pagalbą“ (jei tai leidžia „sužeidimo“ pobūdis) – susitvarstyti (naudojant IPP ir pan.) „pažeistą“ kūno dalį. Jei „sužeidimo“ pobūdis neleidžia sau suteikti pirmosios pagalbos (pvz., abiejų rankų ir pan „sužeidimas“), tvarstymą turi atlikti komandos kolegos ar paramedikas.
Taisyklingai suteikta pirmoji medicininė pagalba, esant „sužeidimui“ į ranką:
Netaisyklingai suteikta pirmoji medicininė pagalba, esant „sužeidimui“ į ranką:
Taisyklingai suteikta pirmoji medicininė pagalba, esant „sužeidimui“ į koją:
Netaisyklingai suteikta pirmoji medicininė pagalba, esant „sužeidimui“ į koją:
Jei 15 minučių bėgyje „sužeistajam“ nebuvo suteikta „pirmoji medicininė pagalba“, jis tampa „sunkiai sužeistu“.
Žaidėjas, „sužeistas“ į juosmens sritį, ar negavęs savalaikės pirmosios medicininės pagalbos, skaitomas „sunkiai sužeistu“. Gavus sunkų „sužeidimą“, žaidėjas privalo:
• Nukristi;
• Nustoti vykdyti bent kokius žaidybinius ir pan. veiksmus.
„Sunkiai sužeistajam“ taipogi privalo būti suteikta pirmoji medicininė pagalba.
Teisingai suteikta „sunkiai sužeistajam“ pirmoji medicininė pagalba:
Neteisingai suteikta „sunkiai sužeistajam“ pirmoji medicininė pagalba:
„Sunkiai sužeistas“ žaidėjas negali pilnavertiškai toliau dalyvauti žaidime (vaikščioti, šaudyti, ir pan.), net jeigu jam ir būvo suteikta pirmoji medicininė pagalba. Gali tik truputėli judėti ir tyliai, :D sunkiai suprantamai, kalbėti (galima naudotis radijo stotimi).
Grupė, kurioje atsiranda „sunkiai sužeistas“, gali priimti keletą sprendimų jo atžvilgiu:
-
Pasilikti su savimi ir nešioti jį iki žaidimo pabaigos;
-
Evakuoti, jei tai leidžia scenarijus;
-
Palikti;
-
Na ir …padėti..iškeliauti..
Teisingas „sunkiai sužeistojo“ transportavimas:
Neteisingas „sunkiai sužeistojo“ transportavimas:
Via StrikeUp – Thank you colleagues
1:1 90% LT žaidimai…ir deja daugelis su fail ženkliuku…
Noriu i toki geima . dar pasijimciau papildomai atsargine koja :), seip tau super . ir pritariu wyxzo komentariui
Sprendžiant pagal bent jau esamus komentarus, tikslą pasiekiau :)
Visai sveika į save kartais iš šalies žvilgtelėti.
matai, Pacifistai, deja turiu nuojautą, kad tų kam tikrai reiktų į tai pasižiūrėt šį info nepasieks…
Lašas po lašo ir…. :D
Na, o galu gale, kiekvienam savo. Masiškumas superinis nebutinas. Taigi ir žmonės atsirinks… :D, kuris milsimas jiems labiau prie dušios.
Manau kad dabar daugumai draugiskas pasisaudymas yra dafiga svarbiau. tikiu kad imanoma tokius game orgnizuoti su zmonemis kurie yra orentuoti i WIN versija. bet tik atsirinkus.
nes masiniai yra RUN JUMP SHOOT zaidimai. taigi kiek bediskuotimem apie MILSIM manau jis imanomas mazose grupese.
Nebutinai, Miaska, visai nebutinai. Kuo daugiau info apie MIlSim, tuo daugiau susimastanciu. Pvz. pirmo lygio zaidimuose paklaustas kodel vaikstau su 2-3 low cap vietoj bunkerio, atsakau klausimu kiek sveria 500 soviniu :).
Aciu autoriui. Vertas demesio straipsnis.
Super. Nuo pirmų dienų ir aš su lowcapais žaidžiu. Naujokus gan lengva tuo užkrėsti.
Keep the good work!
Matai, šovinių kiekis realiai nevisai tikslus rodiklis.
Dabar daug maž tipinė vieno kario šaudmenų atsarga yra 8 dėtuvės – tai apie 224-240 šovinių. O kiek dar nešiojama pokeliuose (ar kitaip, ne dėtuvėse).
Straiko atveju gal sakyčiau kiek kitokie argumentai, bent jau man.
Neskaitant, kad tai realistiškiau ir įdomiau, tai:
– nebarška;
– patikimesnis padavimas įvairiose padėtyse;
– sugedimo-sulužimo-pametimo atveju..daugiau šansu, kad turi pakaitalą.
O man asmeniškai Mid-Cap’ai, tai savotiškas įrankis sukūrti skirtumui tarp įvairių ginklų klasių. Dar tokiems “įrankiams” priskiriu spyruoklės galingumą bei ginklo greitošaudą.
Be jų, neliktų prasmės pirkti ir tampytis sunkius kulkosvaidžius, snaiperinius šautuvus ir k.t. :(
Labai noriu i toki zaidma, kada planuojat daryti toki ?
Mes žaidimų neorganizuojame… kol kas, turbūt :)
Tokius ir geresnius organizuoja Lietuvos GM. Be to, TAIP žaisti galima per bet kokį žaidimą – viskas priklauso nuo dalyvių. Organizatoriai čia mažai kuo dėti.